ABD'de Efsane Cuma Harcamaları Rekor Kırdı
Adobe Analytics'e göre ABD'de Efsane Cuma'da çevrim içi harcamalar yüzde 9 artarak 11,8 milyar dolara ulaştı.
Adobe Analytics'in yayımladığı verilere göre ABD’de indirimli alışverişlerin yoğunlaştığı Efsane Cuma gününde çevrim içi harcamalar rekor seviyeye ulaştı. Tüketicilerin sadece bir günde yaptığı çevrim içi harcama tutarı 11,8 milyar doları buldu. Bu rakam, geçen yıla kıyasla yüzde 9’luk bir artışa işaret ediyor.
Efsane Cuma’dan bir gün önce kutlanan Şükran Günü’nde de çevrim içi harcamalar 6,4 milyar dolara ulaştı. Yapay zeka destekli e-ticaret trafiğinde ise geçen yıla göre yüzde 805 gibi kayda değer bir artış gerçekleşti.
Mastercard SpendingPulse verileri de perakende satışların Efsane Cuma’da bir önceki yıla göre yüzde 4,1 arttığını ortaya koydu.
ABD’de kasım ayının dördüncü perşembesi kutlanan Şükran Günü’yle başlayan ve Efsane Cuma, Küçük İşletmeler Cumartesisi ve Siber Pazartesi ile devam eden tatil dönemi, perakende sektörü için kritik önem taşıyor. Dönem, Noel ve yılbaşı alışverişleriyle birlikte büyük perakendecilerin yıl içindeki en yüksek gelir düzeyine ulaştığı zaman olarak değerlendiriliyor.
ABD Ulusal Perakendeciler Birliği, bu yıl tatil sezonu satışlarının ilk kez 1 trilyon doları aşabileceğini öngörüyor.