AB’den Google’a 2,95 Milyar Euroluk Reklam Cezası
Avrupa Birliği Komisyonu, reklam teknolojisi alanında rekabet kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle Google’a 2,95 milyar euro para cezası verdi.

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, Google’a dijital reklam teknolojisi (adtech) alanında rekabet kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle 2,95 milyar euro para cezası verdi.
Komisyonun açıklamasında, Google’ın kendi çevrim içi reklam teknolojisi hizmetlerine rakiplerine karşı iltimas sağladığı ve bu yolla piyasada hakimiyetini kötüye kullandığının belirlendiği ifade edildi.
Google’a 60 gün süre
AB Komisyonu, Google’a kendi lehine tercih uygulamalarına son verme ve reklam teknolojisi tedarik zincirindeki çıkar çatışmalarını ortadan kaldırma emri gönderdi. Şirketin bu konuda atacağı adımları 60 gün içinde AB’ye resmen bildirmesi gerekiyor.
Soruşturma 2021’de başlamıştı
Google’a yönelik reklam teknolojileri soruşturması 2021’de başlatılmış, 2023’te şirket rekabet kurallarını ihlal etmekle suçlanmıştı. AB, Google’ın 2014’ten bu yana kendi hizmetlerini öne çıkararak rakiplerini dezavantajlı hale getirdiğini ve bu yolla daha yüksek ücret elde ettiğini belirtiyor.
Bu davranışın, piyasada hakim pozisyonun kötüye kullanılmasını yasaklayan AB rekabet kurallarını ihlal ettiği ifade edildi.
Google’a verilen cezalar 8 milyarı aştı
Google’a AB tarafından geçmişte açılan çeşitli rekabet soruşturmalarında toplamda 8 milyar euronun üzerinde ceza verilmişti. Son ceza ile birlikte teknoloji devinin Avrupa’daki baskısı daha da artmış oldu.
Cezanın daha önce açıklanmasının planlandığı, ancak AB-ABD ticari ilişkilerine zarar vereceği endişesiyle geciktirildiği iddia edildi.