Bakanlıktan Açıklama: Tüketici Hakem Heyetleri Kapanıyor mu?
Ticaret Bakanlığı, tüketici hakem heyetlerinin kapatıldığı iddialarını yalanladı. Yapılan düzenlemenin hizmeti hızlandırmayı amaçladığı belirtildi.
Ticaret Bakanlığı, tüketici hakem heyetlerinin kapatıldığı iddialarına ilişkin açıklama yaptı ve böyle bir çalışmanın olmadığını vurguladı. Bakanlık, sistemin daha hızlı, etkin ve ihtisaslaşmış bir yapıya kavuşturulması için yeniden yapılandırma sürecinin yürütüldüğünü belirtti.
Yapılan bilgilendirmede, tüketici hakem heyetlerinin kuruluş, yetki ve iş bölümünün mevzuat gereği Bakanlık tarafından belirlendiği, ihtiyaçlara göre bu yapıların yeniden düzenlenebildiği hatırlatıldı.
İl merkezlerinde karar, ilçelerde başvuru devam edecek
Bakanlık, 1 Ocak 2026’dan itibaren büyükşehir statüsündeki 19 ilde hakem heyetlerinin il merkezlerinde birleştirildiğini ve toplam 170 tüketici hakem heyetinin karar mercisi olarak yetkilendirildiğini aktardı.
İlçe kaymakamlıklarının ise başvuru ve irtibat noktaları olarak hizmet vermeye devam edeceği, tüketicilerin tüm il ve ilçelerde eskiden olduğu gibi başvuru yapabileceği belirtildi. Başvurular il merkezlerindeki heyetlerde karara bağlanacak.
Karar sürelerinin kısalması ve kalite artırma amaçlanıyor
Bakanlık, düzenlemenin hak kaybı yaratmadığını, aksine karar süreçlerinin hızlanmasını ve uygulama birliğinin artmasını amaçladığını bildirdi.
2017’de 174 gün olan ortalama karar süresinin, 2024’te 98 güne düşmesi de örnek olarak gösterildi.
Açıklamada, iş yükü artması halinde heyet sayısının artırılabileceği ve sürecin tüketici yararına sürekli olarak iyileştirileceği vurgulandı.