Beta Enerji Halka Arzında Talep Toplama Süreci Başladı
Beta Enerji'nin halka arzında talep toplama işlemleri 23-25 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Şirket, 2,4 milyar TL büyüklüğündeki halka arzdan elde edeceği kaynağı büyüme yatırımları ve işletme sermayesinde kullanmayı planlıyor.
Beta Enerji'nin halka arzında talep toplama süreci bugün başladı.
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası (TSKB) ve Ziraat Yatırım liderliğinde gerçekleştirilen halka arzda pay başına fiyat 40 TL olarak belirlendi. Talep toplama işlemleri 23, 24 ve 25 Haziran tarihlerinde yapılacak.
Halka arz kapsamında 55 milyon adet pay sermaye artırımı, 5 milyon 750 bin adet pay ise ortak satışı yoluyla yatırımcılara sunulacak. Toplamda 60 milyon 750 bin adet payın satışa çıkarıldığı halka arzın büyüklüğünün yaklaşık 2,4 milyar TL olması hedefleniyor.
Şirketin halka arz sonrası halka açıklık oranının yüzde 15 seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor.
Beta Enerji Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Yusuf Cenk Dağsuyu, halka arzın şirketin kurumsallaşma ve sürdürülebilir büyüme hedefleri açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu belirtti.
Dağsuyu, halka arz gelirinin yeni kampüs yatırımlarının tamamlanması, makine ve teknoloji yatırımlarının hızlandırılması ile işletme sermayesinin güçlendirilmesinde kullanılacağını ifade etti.
Şirket, 2025 yılında ulaştığı 4,7 milyar TL ciroyu yeni yatırımların devreye girmesiyle birlikte 2027 yılı sonunda 400 milyon doların üzerine taşımayı hedefliyor.
Beta Enerji ayrıca ihracat yaptığı ülke sayısını kısa vadede 80'den 100'e, beş yıl içinde ise 130'a çıkarmayı planlıyor.
Katılım Endeksi kriterlerine uygun olan şirket payları, halka arzın ardından Borsa İstanbul Yıldız Pazar'da işlem görecek.
Şirket, dağıtılabilir net dönem kârının en az yüzde 30'unu nakit temettü olarak dağıtmayı hedeflediğini de açıkladı.