Borsada Yüksek Kârlılık Her Zaman Hisse Fiyatına Yansımıyor
Yüksek özvarlık kârlılığına sahip şirketlerin hisseleri her zaman yatırımcısına kazandırmıyor. Beklentiler ve algılar da fiyatlamada etkili oluyor. Ford Otosan, Coca Cola İçecek ve Bim gibi yüksek kârlılık açıklayan şirketler yatırımcısına kaybettirdi. Aselsan ve Gübre Fabrikaları ise hem kârlı hem kazandıran hisseler oldu.

2025 ilk çeyrek verileri, şirketlerin özvarlık kârlılığı ile hisse performansı arasındaki ilişkinin her zaman doğru orantılı olmadığını gösterdi. Ford Otosan (FROTO), Coca Cola İçecek (CCOLA) ve Bim (BIMAS) gibi yüksek kârlılığa sahip şirketler yatırımcısına kaybettirirken, Aselsan (ASELS), Pegasus (PGSUS) ve Gübre Fabrikaları (GUBRF) hem yüksek kârlılık hem de güçlü getiriyle öne çıktı.
Zeynep Aktaş'ın analizine göre, Aselsan (ASELS) %12,1 özvarlık kârlılığıyla yıllık %156 kazandırdı. Pegasus (PGSUS) %20,87 kârlılıkla %16,69, Gübre Fabrikaları (GUBRF) ise %18,88 kârlılık ile %81,06 yükseldi. Buna karşılık Anadolu Efes (AEFES) ve Migros (MGROS) gibi şirketler güçlü operasyonel verilerine rağmen yatırımcısına kaybettirdi.
Anadolu Efes (AEFES) %13,02 özvarlık kârlılığı ve %17,59 aktif büyümeye rağmen %37,91 değer kaybetti. Migros (MGROS) %53,95 aktif büyümeyle %3 gerilerken, Turkcell (TCELL) %13 kârlılık ve %48,13 büyümeye rağmen yalnızca %1,26 getiri sağladı.
Beklentiler, algılar ve piyasanın ileriye dönük bakışı, bilanço verilerinin önüne geçebiliyor. Sabreden yatırımcı ise uzun vadede kazançlı çıkıyor.