BYD’nin Satışları Üçüncü Ayda da Geriledi

Yayınlama: 01.12.2025 17:40:00 Güncelleme: 01.12.2025 17:46:48

Çinli elektrikli araç devi BYD’nin satışları kasımda yıllık yüzde 5,3 düşerek 480 bin adede geriledi. Şirketin yıl hedefi için aralıkta 418 bin araç satması gerekiyor.

BYD’nin Satışları Üçüncü Ayda da Geriledi

Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, kasım ayında satışlarında bir kez daha düşüş yaşadı. Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi konumundaki şirket, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3 gerileyerek 480 bin 186 araç teslim etti. Bu düşüş BYD için art arda üçüncü aylık gerileme oldu.

Dikkat çekici olan nokta, düşüşün tüketici talebinin güçlü olması beklenen bir dönemde yaşanması. Çin’de yeni enerjili araçlara yönelik vergi muafiyeti 31 Aralık’ta sona ereceği için yılın son çeyreğinde satışlarda hızlanma öngörülüyordu.

BYD, hem kitle pazarında hem de premium segmentte rekabet baskısıyla karşı karşıya. Geely’nin yeniden hızlanan programı ve Xiaomi’nin YU7 gibi yeni modelleri, şirketin pazar payını çeşitli segmentlerde daraltıyor.

BYD’nin yıl sonu hedefi 4,6 milyon araç satışı. Bu hedefe ulaşabilmesi için aralık ayında 418 bin adetlik satış yapması gerekiyor. Ancak şirket, satışları desteklemek için uyguladığı agresif indirimlerin etkisiyle son çeyreklerde kâr marjında baskı yaşıyor.

BYD’nin ihracatı kasımda 131 bin 935 adetle güçlü bir performans gösterdi ancak bu hacim, iç pazardaki zayıflayan talebi telafi etmeye yetmedi. Ayrıca şirketin yurt dışı genişleme planları da çeşitli engellerle karşılaşıyor. Avrupa ve Kuzey Amerika’da artan ticaret bariyerleri, Çin pazarındaki doygunluktan kaynaklı fazla üretimi dış pazarlara yönlendirme imkanını kısıtlıyor.