Dünyanın En Hızlı Elektrikli Otomobili: BYD U9 Xtreme 496,22 km/s Hız Rekoru ile Tarihe Geçti
Çinli otomotiv devi BYD, Yangwang U9 Xtreme modeliyle Almanya’daki pist testlerinde 496,22 km/s hıza ulaşarak dünyanın en hızlı seri üretim elektrikli otomobili oldu.

Elektrikli otomobil pazarında hız rekoru yeniden yazıldı. Çinli otomotiv devi BYD, premium markası Yangwang çatısı altında geliştirdiği U9 Xtreme modeliyle Almanya’daki testlerde 496,22 km/s hıza ulaşarak dünyanın en hızlı seri üretim elektrikli otomobili oldu. Araç, Bugatti Chiron Super Sport 300+’ın 490,5 km/s’lik rekorunu geçerek tarihe geçti. İşte BYD U9 Xtreme’in tasarımı, teknik özellikleri ve pist performansı...
Dünyanın en hızlı elektrikli otomobili tanıtıldı
Elektrikli otomobil pazarında Tesla’yı tahtından indiren Çinli BYD, hem fiyat-performans modelleri hem de lüks segmentteki araçlarıyla dünya çapında hızla büyüyor. Bu kez marka, hız tutkunlarını şaşkına çeviren bir rekorla gündemde.
Premium markası Yangwang tarafından geliştirilen pist odaklı elektrikli hiper otomobil U9 Xtreme, seri üretim araçlar arasında yeni bir hız rekoruna imza attı.
496,22 km/s ile rekor kırdı
Eylül 2025’te Almanya’daki Automotive Testing Papenburg pistinde gerçekleştirilen testlerde BYD U9 Xtreme, 496,22 km/s hıza ulaştı. Bu sonuçla birlikte araç, Bugatti Chiron Super Sport 300+’ın 490,5 km/s’lik rekorunu geride bırakarak tarihe geçti.
Lansman, şirketin canlı yayını ile tüm dünyaya duyuruldu.
Nürburgring performansı
Sadece hız rekoru değil, pistteki başarısıyla da dikkat çeken U9 Xtreme, Nürburgring Nordschleife pistinde 6:59.157 tur süresi kaydetti. Bu derece, Çinli rakibi Xiaomi SU7 Ultra’nın 7:04.957 süresini geride bırakarak zirveye oturmasını sağladı.
Tasarım ve aerodinamik
Araç, mevcut U9 modelinden esinlenerek geliştirildi ancak pist odaklı yapısıyla fark yaratıyor. Karbon fiber ön splitter, çift kanallı kaput tasarımı ve swan-neck arka kanat gibi aerodinamik detaylar hız sınırlarını zorlamasına katkı sağlıyor.
Boyutlar: 4.991 mm uzunluk, 2.029 mm genişlik, 1.351 mm yükseklik
Dingil mesafesi: 2.900 mm
Lastikler ve frenleme
U9 Xtreme’in 20 inç çift beş kollu jantlarında GitiSport e·Gtr2 Pro yarı-slick lastikler kullanılıyor. Bu lastikler, 500 km/s hıza dayanabilecek şekilde özel olarak geliştirildi. Frenleme gücü ise titanyum kaliperler ve yükseltilmiş karbon-seramik diskler ile sağlanıyor.
İç tasarım
Kokpit tarafında tamamen dijital gösterge paneli, dikey dokunmatik ekranlı T biçimli orta konsol, karbon fiber ve Alcantara kaplamalar öne çıkıyor. Ayrıca kovalı koltuklar ve çok fonksiyonlu direksiyon pist odaklı karakteri güçlendiriyor.
Motor ve güç
BYD’nin Yi Sifang dört motorlu sistemi ile donatılan araç, 1.200V silikon karbür platformu üzerinde çalışıyor.
Her motor: 555 kW güç
Toplam güç: 2.220 kW (yaklaşık 3.000 hp)
Güç/ağırlık oranı: Ton başına 1.217 bg
Sistem, her tekerleğe bağımsız güç aktarımı yaparak saniyede 100’den fazla tork dağılımı ayarı gerçekleştirebiliyor.
Üretim ve sınırlı sayı
Araçtan sadece 30 adet üretileceği açıklandı. Bu sınırlı üretim, U9 Xtreme’i koleksiyon değeri taşıyan nadir hiper otomobillerden biri haline getiriyor.