Elektrikli Araç Şarj Ücretlerine Esnek Fiyatlama Geliyor
EPDK, elektrikli araç şarj hizmetlerinde esnek fiyatlandırmaya imkân tanıyan yeni düzenleme için çalışmalarını hızlandırdı. Şirketler belirli saat ve konumlarda indirimli tarife sunabilecek.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç kullanımının hızla arttığı Türkiye’de şarj hizmetlerinde esnek fiyatlandırmaya geçilmesini sağlayacak düzenleme üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Hazırlanan taslak, şarj hizmeti ücretlerinin belirli saatlerde ve belirli konumlarda daha avantajlı hale getirilmesine imkân tanıyacak.
Esnek fiyatlandırma ve rekabetçi piyasa hedefi
EPDK’nın Şarj Hizmeti Yönetmeliği’nde planladığı kapsamlı değişikliklere göre şirketler, talebin düşük olduğu dönemlerde indirim uygulayabilecek. Böylece hem rekabetçi bir piyasa ortamı oluşturulması hem de kullanıcıların daha uygun fiyatlarla şarj hizmetine erişmesi amaçlanıyor.
Yeni düzenlemeyle şarj ağı işletmecilerinin belirli bir soket kapasitesi ve coğrafi yaygınlığa sahip olması zorunlu hale geliyor. Mevcut işletmelere bir yıllık uyum süresi tanınırken, mobil şarj istasyonlarının lisanslı şirketler tarafından da işletilebilmesinin önü açılıyor. Bu sayede yoğun dönemlerde ve acil ihtiyaçlarda erişilebilir bir alternatif sunulması hedefleniyor.
Roaming uygulamalarında yeni çerçeve
Ortak ağ (roaming) uygulamalarında şirketler arasındaki sözleşmeler Kuruma bildirim kapsamında yapılacak. Bu adımın, şarj hizmeti operatörleri arasındaki hukuki çerçeveyi güçlendirmesi bekleniyor.

Hızlı şarj istasyonlarında kredi kartı zorunluluğu
Kullanıcı ödeme kolaylığını artıracak bir diğer düzenlemeyle 1 Temmuz 2026’dan sonra otoyol ve devlet yollarında kurulacak tüm DC hızlı şarj istasyonlarında en az bir kredi kartı entegrasyonu zorunlu olacak.
Verimlilik ve hizmet kalitesinde yeni dönem
Batarya doluluğu yüzde 85’in üzerine çıkan araçlarda şarj işlemi sonlandırılabilecek. Güç yönetimi uygulamalarına yasal zemin oluşturularak şebeke kapasitesinin verimli kullanılması ve kullanıcıların doğru bilgilendirilmesi amaçlanıyor.
Hizmet kalitesini artırmak için çağrı merkezi kurulması zorunlu hale gelirken, şarj hizmeti yazılımlarında ISO 27001 sertifikası şartı getiriliyor. Ayrıca istasyonlarda hem şarj ağı işletmecisinin hem de istasyon işletmecisinin markasının kullanılmasına imkân tanınacak.
EPDK’nın yeni düzenlemesinin, Türkiye’nin elektrikli araç dönüşümünü hızlandırması, sektöre dinamizm katması ve tüketicilerin daha kaliteli hizmete erişimini sağlaması bekleniyor. Taslak, sektör görüşlerinin alınmasının ardından Kurul değerlendirmesiyle yürürlüğe girecek.