Enerji Faturasında Yüzde 30 Destek İçin Başvurular Başladı
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji tüketimi ve karbon emisyonunu azaltan işletmelere yönelik Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı'nı başlattı. Program kapsamında performans kriterlerini karşılayan işletmelere enerji giderlerinin yüzde 30'u oranında, 18 milyon lirayı aşan hibe desteği verilecek.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin enerji verimliliğini artırmak amacıyla Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı'nı hayata geçirdi.
Program kapsamında enerji yoğunluğu, spesifik enerji tüketimi veya karbon emisyon yoğunluğunu azaltan işletmeler performans esasına göre desteklenecek.
Enerji giderlerinin yüzde 30'una kadar hibe desteği
Performans kriterlerini karşılayan işletmelere, başvuru yapılan yıldaki enerji giderlerinin yüzde 30'u nakdi hibe olarak ödenecek.
2026 yılı için program kapsamında sağlanacak azami destek tutarı 18 milyon 61 bin 775 lira olarak belirlenirken, bu tutar her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenecek.
Bu yıl Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı COP31 İklim Zirvesi nedeniyle karbon emisyon yoğunluğunu en fazla azaltan işletmelere öncelik verilecek. Değerlendirme sonucunda sanayi sektöründen 10, ticari bina ve hizmet sektöründen ise 10 işletme olmak üzere toplam 20 işletme destekten yararlanacak.
Başvurular EVDES üzerinden alınacak
Başvurular, e-Devlet entegrasyonuyla çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda yapılacak. Teknik inceleme ve doğrulama süreçlerinin ardından performans şartlarını sağlayan işletmeler bütçe imkânları çerçevesinde desteklenecek.
Bakanlık ayrıca Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) Programı kapsamında enerji verimliliği yatırımlarının yüzde 30'una kadar ve 27 milyon lirayı aşan hibe desteği vermeyi sürdürüyor. Yeni EKA Programı ile işletmeler hem yatırım sürecinde hem de yatırım sonrasında elde ettikleri performansa göre destek alabilecek.