Garanti BBVA müşterileri, 2 Mayıs 2025 Cuma günü öğle saatlerinden itibaren mobil uygulamaya erişim sorunu yaşamaya başladı. Uygulamada giriş yapmak isteyen kullanıcılar, sistemsel hata mesajlarıyla karşılaştıklarını ve işlemlerini gerçekleştiremediklerini sosyal medyada yoğun şekilde bildirdi.
Garanti BBVA Mobil uygulamasına giriş yapmak isteyen birçok kullanıcı, uygulamayı açtıklarında önce "Güncelle" uyarısı aldı.
Güncellemeyi tamamladıktan sonra ise şu hatalarla karşılaştılar:
“İşleminiz gerçekleştirilemiyor. Lütfen ağ bağlantınızı kontrol ediniz.”
“Şu anda işleminiz gerçekleştirilemiyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.”
Bazı kullanıcılar, uygulamanın açılmaması sonrası tarayıcı üzerinden giriş yapmaya çalıştıklarında da hata almaya devam etti. Sorunun yalnızca mobil uygulamada değil, sistem genelinde olduğu yorumları da yapıldı.
Yaşanan yoğun şikayetlerin ardından Garanti BBVA, resmi X (eski Twitter) hesabı üzerinden bir açıklama yayınladı: "Şu anda sistemlerimizde teknik bir aksaklık yaşanmaktadır. Sorunun en kısa sürede giderilmesi için çalışıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz."
— Garanti BBVA (@GarantiBBVA) May 2, 2025
Açıklama, 2 Mayıs 2025 saat 16:49’da yayımlandı.
Banka ilerleyen saatlerde bir açıklama daha yaparak sorunun kaynağının bir siber saldırı olmadığı duyurdu.
Garanti Bankası, sorunun dijital kanallar ve çağrı merkezlerine erişimde yaşanan sorunun teknik bir aksaklıktan kaynaklandığını açıklarken, "Sorunun en kısa sürede tamamen çözüme kavuşması için ilgili birimlerimiz yoğun şekilde çalışmaktadır" açıklamasında bulunuldu.
Uygulama kullanıcılarının karşılaştığı hata mesajlarında sıkça geçen “nginx” ifadesi de merak konusu oldu. “nginx”, web sitelerinin çalışmasını sağlayan bir sunucu yazılım. Yoğun trafik, yük dengeleme veya arka plandaki teknik bir sorun nedeniyle sistem geçici olarak yanıt veremeyebilir. Bu da kullanıcı tarafında “nginx error” gibi mesajlarla görünür.