Hürmüz Boğazı'nda Gemi Trafiği Artışını Sürdürüyor
Yayınlama: 23.06.2026 08:39:00
Güncelleme: 23.06.2026 08:51:07
ABD ile İran arasındaki müzakereler devam ederken Hürmüz Boğazı'ndan geçen ticari gemi sayısında artış yaşandı. Son 24 saatte boğazdan en az 24 ticari gemi geçiş yaptı.
ABD ile İran arasındaki diplomatik temasların sürdüğü dönemde Hürmüz Boğazı'ndaki ticari gemi trafiğinde artış kaydedildi.
MarineTraffic verilerine göre, pazartesi günü TSİ 23.55'te sona eren 24 saatlik dönemde boğazdan en az 24 ticari gemi geçiş yaptı.
Basra Körfezi'nden ayrılan gemiler arasında 8 tanker ve 2 yük gemisi bulunurken, körfeze giriş yapan gemilerin 8 tanker ve 6 yük gemisinden oluştuğu bildirildi.
Veriler, şubat ayı sonunda başlayan çatışmalar süresince düşük seviyelerde seyreden gemi trafiğine kıyasla belirgin bir toparlanmaya işaret etti.