Hürmüz'deki Petrol Trafiği Normalin Üçte Birine Ulaştı
ABD ile İran arasında sağlanan mutabakatın ardından Hürmüz Boğazı'ndaki petrol sevkiyatında toparlanma hızlandı. Günlük ham petrol geçişleri yaklaşık 4,8 milyon varile ulaşırken, bölgede mahsur kalan milyonlarca varil petrol de yeniden küresel piyasalara yöneldi.
ABD ile İran arasında varılan mutabakatın ardından Hürmüz Boğazı üzerinden gerçekleştirilen ham petrol sevkiyatında toparlanma sürüyor.
Enerji veri şirketi Kpler'in analizine göre boğazdan geçen doğrulanmış ham petrol akışı günlük yaklaşık 4,8 milyon varile yükseldi. Böylece petrol geçişleri normal seviyelerin yaklaşık üçte birine ulaştı.
İran petrolü yeniden piyasaya dönüyor
Kpler Analisti Yui Torikata, toparlanmada İran'ın petrol ihracatına yeniden başlamasının etkili olduğunu belirtti.
Ayrıca üç aydan uzun süredir Basra Körfezi'nde bekleyen İran dışı petrol yüklerinin de sevkiyatına yeniden başlanması petrol akışını destekleyen unsurlar arasında yer aldı.
Torikata, aktif takip sinyali olmadan hareket eden bazı tankerlerin de geçişlerini sürdürdüğünü ifade etti.
Mahsur kalan 35 milyon varil petrol taşındı
Analize göre İran dışı tankerlerde taşınan ve Hürmüz Boğazı çevresinde bekleyen yaklaşık 35 milyon varil petrol, 18 Haziran'dan bu yana bölgeden çıkarılarak uluslararası piyasalara yönlendirildi.
Öte yandan İran tankerlerinin yeniden konum bilgilerini paylaşmaya başlaması, ticari faaliyetlerde şeffaflığın kademeli olarak geri döndüğüne işaret eden gelişmeler arasında değerlendiriliyor.
Bununla birlikte uzmanlar, boğazdaki deniz taşımacılığının henüz tamamen normalleşmediğine dikkat çekiyor. Gerilimdeki azalmaya rağmen bazı tankerlerin takip sistemlerini kapatarak geçiş yapmayı sürdürdüğü belirtiliyor.