Irak'tan OPEC'e Rest: Ayrılık Masada
Irak, OPEC'in daha yüksek petrol üretim kotası vermemesi halinde gelecekte örgütten ayrılmayı değerlendirebileceği mesajını verdi. Bağdat yönetimi, savaş döneminde yaşanan gelir kayıplarını telafi edebilmek için üretim kapasitesini artırmak istiyor.
Irak, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'ne (OPEC) yönelik dikkat çeken bir uyarıda bulundu.
Bloomberg News'in haberine göre üst düzey bir Iraklı yetkili, OPEC'in Irak'a daha yüksek petrol üretim kotası vermemesi halinde ülkenin gelecekte örgütten ayrılmayı değerlendirebileceğini söyledi.
Yetkili, İran savaşı sırasında yaşanan petrol satış kayıplarının bütçe üzerinde baskı oluşturduğunu ve bu kayıpların telafisi için üretimin artırılmasına ihtiyaç duyulduğunu belirtti.
Bununla birlikte Irak'ın şu aşamada OPEC üyeliğini sürdürmeyi planladığı ifade edildi.
Yeni üretim hedefleri yıl sonunda netleşecek
OPEC ve OPEC+ ülkeleri, üye ülkelerin teknik üretim kapasitelerine yönelik kapsamlı bir inceleme yürütüyor.
Yıl sonuna kadar tamamlanması beklenen çalışmanın, 2027 yılı üretim kotalarının belirlenmesinde esas alınacağı belirtiliyor.
Daha önce Birleşik Arap Emirlikleri, üretim kısıtlamaları konusunda örgüt lideri Suudi Arabistan ile yıllardır süren gerginliğin ardından OPEC'ten ayılmaya karar vermişti.