L’Oréal Çin’de Büyüyor: Lan Markasına Ortak Oldu
L’Oréal, Çinli cilt bakım markası Lan’a azınlık hissesi alarak ülkedeki yatırımlarını genişletti. Şirket, yerel markaların yükselişi karşısında pazardaki konumunu güçlendirmek istiyor.
Küresel kozmetik devi L’Oréal, Çinli cilt bakım markası Lan’a azınlık hissesi alarak ülkedeki ikinci büyük yatırımını gerçekleştirdi. Şirket, yerel markaların hızla büyüdüğü Çin pazarında varlığını güçlendirmeyi hedefliyor.
L’Oréal’in Çin stratejisi genişliyor
Hisse oranı ve bedeli açıklanmasa da L’Oréal Kuzey Asya Başkanı Vincent Boinay, “Çin’e yatırım, geleceğe yatırımdır” diyerek ülkenin şirket için stratejik önemini vurguladı. L’Oréal geçen ay da Shanghai merkezli Chando markasına 442 milyon yuan karşılığında yüzde 6,67 oranında ortak olmuştu.
Yerel markaların yükselişi etkili oldu
Çin’in 75 milyar dolarlık güzellik pazarında “C-Beauty” olarak bilinen yerel markalar son yıllarda güçlü bir büyüme trendi yakaladı. Ekonomik belirsizliklerin tüketici güvenini zayıflattığı ortamda yerli markalar doğal içerik, hızlı ürün geliştirme ve agresif pazarlama stratejileriyle öne çıkıyor. L’Oréal ise bu büyümeden pay almak için ortaklık modelini benimsiyor.
CEO Nicolas Hieronimus, iki yılın ardından Çin’de yeniden yüzde 3 büyüme sağladıklarını söylemişti. Orta segmentte güçlü olan Chando ve Lan gibi markaların, L’Oréal’e küçük şehirlere daha kolay erişim imkânı sağlayabileceği değerlendiriliyor.