Mobil Bankacılık Dolandırıcılığında Bankaya Ceza

Yayınlama: 24.07.2025 11:58:00 Güncelleme: 01.08.2025 18:30:02

İzmir 3. Tüketici Mahkemesi, dolandırılan müşterinin zararından bankayı yüzde 70 oranında sorumlu tuttu. 70 bin liranın iadesine karar verildi.

Mobil Bankacılık Dolandırıcılığında Bankaya Ceza

İzmir 3. Tüketici Mahkemesi, mobil bankacılık üzerinden dolandırılan bir müşteriyle ilgili önemli bir karara imza attı. Karşıyaka’da yaşayan F.O. isimli vatandaşın hesabından bilgisi dışında 100 bin lira çekildi. Mahkeme, bu zararın yüzde 70’inden bankayı sorumlu tuttu.

Banka şüpheli işleme izin verdi

Geçtiğimiz yıl eylül ayında ATM’de kartlarının blokeli olduğunu fark eden F.O., bankaya başvurduğunda vadeli hesabındaki 100 bin liranın önce vadesiz hesaba, ardından başka bir kişinin hesabına gönderildiğini öğrendi. İşlemi kendisinin yapmadığını belirten F.O., parasının iadesini istedi ancak banka olumsuz yanıt verdi.

mobil bankacılık dolandırıcığı

Tüketici Hakem Heyeti’ne yapılan başvuru sonrası hazırlanan bilirkişi raporunda, ilk transfer girişiminin banka tarafından şüpheli işlem olarak iptal edildiği ancak ikinci işlemde güvenlik protokollerinin devreye sokulmadığı belirtildi. Raporda, SMS doğrulaması ve telefonla teyit gibi önlemlerin alınmaması nedeniyle bankanın gerekli özeni göstermediği vurgulandı.

Mahkeme: Banka yüzde 70 kusurlu

Bankanın itirazı üzerine dava İzmir 3. Tüketici Mahkemesi’ne taşındı. Mahkeme, hem tüketicinin hem bankanın kusurlu olduğuna kanaat getirdi. Şüpheli işlem mekanizmasını işletmediği için bankanın yüzde 70, müşteri F.O.’nun ise yüzde 30 oranında kusurlu olduğuna karar verildi.

Mahkeme, bankanın F.O.’ya 70 bin lira ödeme yapmasına hükmetti.