Starbucks Ücretsiz Çalışma Odaları Kuracak
Starbucks, Çin’de ücretsiz çalışma odaları açarak ve fiyatları düşürerek rekabete karşı müşteriyi geri kazanmayı hedefliyor.

Starbucks, Çin’de artan rekabet karşısında müşterilerini geri çekmek için yeni bir adım attı. Kahve devi, güney Guangdong Eyaleti’ndeki bazı mağazalarında ücretsiz çalışma odaları açtığını duyurdu.
Starbucks, Çin’de yerel zincirler ve çay markalarıyla olan yoğun rekabette müşteri trafiğini artırmak için çalışma odalarının yanı sıra fiyat indirimleri, şekersiz içecekler, kişiselleştirilmiş sipariş seçenekleri ve yerel damak tadına uygun yeni lezzetler de sunuyor.
Starbucks, Çin’de 7 bin 700’den fazla mağazasıyla hizmet veriyor. Yeni mağazalar manzaralı ve tarihi mekanlarda açılırken, bazı şubelerde öğrenci sanat eserleri sergileniyor, bazıları ise evcil hayvan dostu hale getiriliyor. Şirket ayrıca bazı şubelerinde hobilere yönelik alanlar açmayı planladığını açıkladı.
Eski bir Starbucks yöneticisi olan Jessica Gleeson, şirketin Z kuşağı için eğlenceli ve topluluk odaklı deneyimler yaratmaya çalıştığını belirtti. Sosyal medya işbirlikleri ve yeni ürünlerle marka görünürlüğü de artırılıyor.
Starbucks’ın Çin’de uyguladığı yeni stratejiler, ABD’deki politikalardan farklı olarak mağaza kullanımında ürün satın alma zorunluluğunu kaldırırken, menüye de daha fazla şekersiz seçenek ve yerel çay çeşitleri eklendi.