Starbucks, Çin'deki Hisselerinin %60'ını 4 Milyar Dolara Satıyor

Yayınlama: 04.11.2025 10:31:00 Güncelleme: 04.11.2025 10:47:26

Starbucks, Boyu Capital ile 4 milyar dolara anlaşma yaparak Çin'deki işinin %60 hissesini satıyor ve büyüme hedeflerini artırıyor.

Starbucks, Çin'deki Hisselerinin %60'ını 4 Milyar Dolara Satıyor

Starbucks, Çin'deki zayıflayan performansını iyileştirmek amacıyla, ülke operasyonlarındaki %60 hissesini 4 milyar dolarlık bir anlaşma kapsamında özel sermaye şirketi Boyu Capital'e sattığını açıkladı.

Anlaşma uyarınca, dünyanın en büyük kahve zinciri Çin'deki perakende operasyonunun %40 hissesine sahip olacak ve Starbucks markasının mülkiyetini elinde tutacak.

Starbucks, 1999 yılında Çin pazarına girmiş ve ülke şu anda ABD dışında en büyük ikinci pazarı konumunda, ancak son yıllarda Luckin Coffee gibi yerli markaların yükselişiyle zorluklar yaşıyor.

Şirketin yaptığı açıklamaya göre, işletmenin merkezi Şanghay'da kalmaya devam edecek ve Çin pazarında 8 bin satış noktasına sahip olacak ve bunları işletecek, ayrıca 20 bin satış noktasına ulaşmayı planlıyor.

Starbucks, Boyu ile olan ortaklığın “önemli bir kilometre taşı” olduğunu ve Çin'de uzun vadeli büyüme planlarının sinyalini verdiğini belirterek, Çin'deki perakende operasyonlarının değerini 13 milyar dolar olarak belirledi.

Starbucks, Çin'de yeni içecekler ve dijital platformlar sunmayı planladığını belirterek, anlaşmanın gelecek yıl kesinleşeceğini ekledi.