Teknoloji Fonlarından Rekor Para Çıkışı

Yayınlama: 26.06.2026 12:40:00 Güncelleme: 26.06.2026 12:42:53

Bank of America'nın EPFR Global verilerine göre, teknoloji fonları 24 Haziran'da sona eren haftada 9,3 milyar dolarlık rekor çıkış yaşadı. ABD hisse fonları ise mart ayından bu yana ilk kez haftalık bazda net para kaybetti.

Teknoloji Fonlarından Rekor Para Çıkışı

Yapay zeka temalı hisselerde ivmenin zayıfladığına yönelik işaretler, küresel fon akımlarında sert yön değişimine neden oldu.

Bank of America'nın EPFR Global verilerine dayandırdığı rapora göre, 24 Haziran'da sona eren haftada teknoloji fonlarından 9,3 milyar dolarlık rekor net çıkış gerçekleşti. Aynı dönemde ABD hisse senedi fonları da 8,5 milyar dolarlık net çıkışla mart ayından bu yana ilk haftalık para kaybını yaşadı.

BofA stratejisti Michael Hartnett liderliğindeki ekip, bu hareketin bir önceki hafta teknoloji fonlarına giren rekor 19,2 milyar doların ardından gelmesine dikkat çekerek, yatırımcı ilgisinin yapay zeka temalı işlemlerden hızla uzaklaştığını belirtti.

Wall Street'te özellikle büyük teknoloji hisselerinde görülen satışlar piyasalara baskı yaparken, Apple hisselerindeki sert gerileme öne çıktı. S&P 500 Endeksi de ay başındaki zirve seviyelerinden geri çekildi.

Micron Technology'nin beklentileri aşan satış tahmini teknoloji sektörüne ilişkin kaygıları bir miktar hafifletse de ABD endeks vadeli işlemleri zayıf görünümünü korudu.

Rapora göre küresel hisse fonlarından 5 milyar dolar, para piyasası fonlarından ise 25,5 milyar dolar çıkış yaşandı. Avrupa hisse fonları da üst üste 11. haftada yatırımcı çıkışı gördü.