THY, Boeing ile Yeni Uçak Siparişi Görüşmelerinde Son Aşamada
Türk Hava Yolları (THYAO) ve AJet Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, Boeing ile yürütülen yeni uçak sipariş görüşmelerinde anlaşmanın henüz tamamlanmadığını ancak “çok yaklaşıldığını” açıkladı. Bolat ayrıca üçüncü çeyrek finansallarının beklentiler doğrultusunda geldiğini ve temettü politikasının sürdürüleceğini söyledi.
Türk Hava Yolları (THYAO) ve AJet Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, Boeing (BA) ile yürütülen uçak sipariş görüşmelerinde “anlaşmaya yaklaşıldığını” açıkladı. Bolat, “Dar gövdeli uçaklarda Boeing MAX modellerinden bahsediyoruz; burada toplam 150+75, yani 225 uçaklık bir plan söz konusu. Rakamlar istediğimiz seviyelere gelirse kısa zamanda bu anlaşmayı da imzalamayı planlıyoruz” dedi.
Bolat, “787 siparişlerimizin 50 tanesi kesinleşti ve anlaşması imzalandı. Ayrıca 25 adetlik opsiyonumuz bulunuyor” ifadelerini kullandı. Dar gövde uçaklarda tek tip motor kullanıldığını hatırlatan Bolat, motor üreticilerindeki maliyet artışlarının süreci uzattığını belirtti.
“Bugün size ‘anlaşmayı tamamladık’ diyemem” diyen Bolat, “Ancak o noktaya yaklaşıyoruz” açıklamasını yaptı.
“Üçüncü çeyrek finansallarımız beklentilerimiz doğrultusunda”
Bolat, 2025 üçüncü çeyrek finansallarının beklentileri doğrultusunda geldiğini ve yılın ikinci yarısında iyileştirilmiş sonuçlar beklediklerini söyledi ve “2024’e benzer bir performans gösteriyoruz. Hedefimiz yılı 200 milyon dolar kâr ve 100 milyon dolar kargo geliriyle kapatmak” dedi.
Bolat ayrıca, temettü politikasının süreceğini belirterek, “Kâr oranı belirli bir seviyeye ulaştığında, önceden açıkladığımız dağıtım oranı üzerinden temettü ödemeye devam edeceğiz” ifadesini kullandı.
Yeni hatlar, yeni strateji
Bolat, Ankara–Madrid hattının açılışını gerçekleştirdiklerini ve hattın doluluk oranının %80–90 civarında olduğunu belirterek, “Artık Türkiye–İspanya trafiğini İstanbul üzerinden değil, doğrudan Ankara üzerinden yönlendireceğiz. Ankara–Barcelona hattı da oldukça iyi gidiyor” dedi.
THY’nin 355 noktaya ve 131 ülkeye uçtuğunu hatırlatan Bolat, şirketin altı kıtayı kapsayan uçuş ağıyla küresel ölçekte büyümesini sürdürdüğünü ifade etti.
Küresel maliyet baskısına dikkat cekti
Bolat, tedarik zinciri ve motor üreticilerindeki maliyet artışlarının sektörü etkilediğini belirterek, “COVID döneminin en belirgin etkilerinden biri, maliyetlerin yükselmesi ve verimsizliklerin artması oldu. Şimdi hem biz hem de üreticiler bu verimsizlikleri azaltmaya çalışıyoruz” dedi.