Tüketici Ucuz Tarife İçin Her Yıl Operatör Değiştiriyor
Türkiye’de tüketiciler her yıl hat değiştiriyor. Numara taşıma işlemleri Avrupa’nın 4 katına çıktı, sadakat zayıfladı.

Türkiye’de cep telefonu kullanıcıları, daha ucuz tarifeler için her yıl operatör değiştiriyor. Aynı tarifeyi eski müşteriye yeni müşteriden iki kat fazla fiyatla sunan GSM operatörleri, sadık müşteri yerine sürekli değişen bir kullanıcı profili yarattı.
Numara taşıma 190 milyonu aştı
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine göre, 2024 sonuna kadar Türkiye’de toplam 190 milyon numara taşıma işlemi gerçekleşti. Sadece yılın son üç ayında mobil numara taşıma işlemleri yüzde 26 artarak 4,4 milyon kişiye ulaştı. Yıl genelinde ise 12,6 milyon numara taşındı.
Fiyat farkı yüzde 100’e çıkıyor
Özellikle düşük ve orta segment paketlerde eski müşteri ile yeni müşteri arasında yüzde 100’e varan fiyat farkları dikkat çekiyor. Yeni müşteriler ortalama 200 TL’ye tarife alırken, eski müşteriler aynı tarifeye ortalama 400 TL ödüyor.
Operatörlerden açıklama
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, rekabet ortamında yeni müşteri kampanyalarına cevap vermek zorunda kaldıklarını belirterek, mevcut müşterilere de uygun tarifeler sunmaya çalıştıklarını söyledi.
Türk Telekom’dan Zeynep Özden ise yeni ve eski müşteri farklı fiyatlandırmasının tüm dünyada uygulandığını ifade etti.
ARPU artıyor ama Avrupa’nın gerisinde
BTK’nın raporuna göre, Türkiye’de mobil ARPU (kullanıcı başına ortalama gelir) 2024’te yüzde 76 artarak 130 liradan 230 liraya çıktı. Ancak Türkiye’deki ortalama ARPU 6,24 euro seviyesinde kalarak AB ortalaması olan 13-17 euro aralığının oldukça gerisinde kaldı.
Faturalı hatlara ilgi arttı
Faturalı hat kullanıcı sayısı bir yılda yüzde 15,8 artarak 62,9 milyona yükseldi. Artan veri ihtiyacıyla birlikte bol GB’lı internet paketleri en çok tercih edilenler arasında yer aldı.
Uzmanlar, mevcut fiyat stratejilerinin uzun vadede hizmet kalitesi ve altyapı yatırımlarını olumsuz etkileyebileceği uyarısında bulunuyor.