Türkiye’de Elektrikli Otomobil Payı Yükseldi: Satışlar İkiye Katlandı
Elektrikli otomobil satışları Türkiye’de bir yılda iki katına çıkarak 166 bin 665’e ulaştı. Hibrit ve elektrikli araçların toplam pazar payı yüzde 44,7 oldu.
Türkiye’de elektrikli otomobil satışları bu yıl önemli bir sıçrama gerçekleştirdi. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre ocak-kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre iki katına çıkarak 166 bin 665’e yükseldi. Böylece elektrikli araçların toplam pazardaki payı yüzde 17,6’ya ulaştı.
Aynı dönemde elektrikli ve hibrit otomobillerin toplam satış adedi 418 bin 657 olurken, bu grup pazarın yüzde 44,7’sini oluşturdu. Geçen yıl aynı dönemde satılan tam elektrikli otomobil sayısı 83 bin 298’di.
Otomobil pazarının genelinde ise ocak-kasım döneminde satışlar yüzde 10,96 artarak 938 bin 177 adede çıktı. Hafif ticari araç satışları yüzde 7,13 yükselerek 238 bin 603 olarak kayıtlara geçti.
Bu dönemde Türkiye pazarında 442 bin 650 benzinli, 251 bin 992 hibrit, 69 bin 741 dizel ve 7 bin 399 otogazlı otomobil satıldı. Uzatılmış menzil olarak sınıflandırılan araçlarla birlikte elektrikli otomobil satış sayısı 166 bin 665’e ulaştı.
Benzinli ve dizel satışlarında düşüş
Yılın 11 ayında benzinli otomobil satışları yüzde 15,5, dizel satışları ise yüzde 18,8 geriledi. ODMD’ye göre dizel satışlarındaki düşüşün temel nedeni, küresel üreticilerin dizel model üretimini azaltması ve pazara yeni dizel araç sunulmaması.
Kasım ayında da elektrikli araç ilgisi sürdü. Ay boyunca 17 bin 892 tam elektrikli otomobil satılırken, bu araçların pazar payı yüzde 17,1 oldu. Hibrit otomobil satışı ise 32 bin 263 adetle yüzde 30,8 pazar payına ulaştı.