Üniversite E-Kayıt Nasıl Yapılır 2025-2026? E-Devlet E-Kayıt Ekranı ve Belgeler
Üniversite e-kayıt işlemleri 2025-2026 dönemi için başladı. Adaylar, e-Devlet üzerinden e-kayıt yaparak üniversiteye gitmeden kayıt olabiliyor. İşte adımlar ve gerekli belgeler.

2025-YKS sonuçlarının açıklanmasının ardından üniversite kayıt süreci resmen başladı. Bu yıl da öğrenciler için büyük kolaylık sağlayan e-kayıt sistemi aktif hale getirildi. Öğrenciler, üniversiteye gitmeden e-Devlet üzerinden kayıt işlemlerini tamamlayabiliyor.
Üniversite kayıt tarihleri 2025-2026
Yüz yüze kayıtlar: 1 – 5 Eylül 2025
Elektronik kayıt (e-kayıt): 1 – 3 Eylül 2025
E-kayıt veya yüz yüze kayıt süresini kaçıran adaylar haklarını kaybedecek. Kayıtların tamamlanmasının ardından boş kontenjanlar açıklanacak ve ek tercih süreci başlayacak.
Üniversite e-kayıt nasıl yapılır?
Adaylar, www.turkiye.gov.tr adresine e-Devlet şifreleri ile giriş yapacak.
“Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında yer alan “Üniversite e-Kayıt” seçeneği kullanılacak.
Lise mezuniyet bilgisi ve askerlik durumu sistemden otomatik kontrol edilecek.
E-kayıt işlemini tamamlayan adaylar, barkodlu kayıt belgesi çıktısını almalı.
Mezuniyet bilgisi doğrulanamayan adaylar yalnızca yüz yüze kayıt yapabilecek.
Üniversite e-kayıt ekranı için tıklayın
Üniversite kayıt için gerekli belgeler
Diploma veya mezuniyet belgesi
Alan/dal bilgisi eksikse resmi belge
12 adet vesikalık fotoğraf (üniversite isterse)
Katkı payı / öğrenim ücreti ödeme belgesi
Üniversitelerin duyurduğu ek belgeler
Adayların askerlik durumları sistem üzerinden görülebilecek. Krediler ve burslar için ise üniversiteler veya Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü’ne başvuru yapılabilecek.
Boş kontenjanlar açıklanacak
Üniversite kayıt süreci bittikten sonra ÖSYM, boş kontenjanları ilan edecek. Bu süreçte herhangi bir programa yerleşemeyen öğrenciler için ek yerleştirme tercihleri açılacak.