Volkswagen’in Ünlü Modeli Türkiye’de Satıştan Kalkabilir

Yayınlama: 15.12.2025 16:23:00 Güncelleme: 15.12.2025 16:36:29

Artan gümrük vergileri ve lojistik maliyetleri nedeniyle Volkswagen Polo’nun fiyatı Tiguan seviyesine yaklaştı. Şirket, çözüm bulunamazsa modelin Türkiye’de satışının durdurulabileceğini açıkladı.

Volkswagen’in Ünlü Modeli Türkiye’de Satıştan Kalkabilir

Yükselen gümrük vergileri ve artan lojistik maliyetleri, Volkswagen’in Türkiye’de en çok satan modellerinden biri olan Polo’yu rekabet dışına itti. Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Giovanni Gino Bottaro, ek yükümlülüklerin Polo’nun fiyatını Tiguan seviyesine yaklaştırdığını belirterek, çözüm bulunamaması halinde 50 yıllık ikonik modelin Türkiye’de satışının durdurulabileceğini söyledi.

CNBC-e’de yayınlanan Oto Ekonomi programında konuşan Bottaro, Polo’nun Türkiye pazarındaki geleceğine ilişkin önemli mesajlar verdi. Türkiye’nin Volkswagen için Avrupa’daki en büyük beş pazardan biri olduğuna dikkat çeken Bottaro, Polo’daki olası kaybın üretici açısından da istenmeyen bir durum olduğunu ifade etti.

Volkswagen’in Ünlü Modeli Türkiye’de Satıştan Kalkabilir

22 Kasım’da yürürlüğe giren yeni gümrük tarifesi kapsamında, Avrupa Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması yapılan ülkeler dışından getirilen otomobillere ek vergiler uygulanmaya başlanmıştı. Bu düzenlemeden etkilenen modeller arasında, Türkiye’de yüksek satış rakamlarına ulaşan Volkswagen Polo da yer aldı.

Bottaro, “Üreticiyle çok yakın temastayız. Ancak ek yükümlülüklerin yüksekliği ve lojistik maliyetlerinin artması otomobili tamamen rekabet dışına çıkarıyor. Polo’nun fiyatı neredeyse Tiguan seviyesine geldi. Bu şartlarda rekabet etmesi mümkün değil. Bir çözüm bulamazsak maalesef bu 50 yıllık ikonik modelin satışını durdurmak zorunda kalacağız” değerlendirmesinde bulundu.

Volkswagen cephesinde Polo’nun geleceği için alternatif planlar da gündemde. Bottaro, Polo’nun elektrikli versiyonunun hazırlanmakta olduğunu belirterek, ID Polo ve ID Cross isimleriyle yeni elektrikli modellerin 2026 yılının son bölümünde global olarak satışa çıkmasının planlandığını söyledi. Türkiye’nin de bu modellerin hedef pazarları arasında yer aldığını ifade eden Bottaro, “Bir yıl veda edebiliriz ancak ardından Polo, elektrikli versiyonuyla çok daha dinamik şekilde geri dönebilir” dedi.

Passat ve Jetta modellerine de değinen Bottaro, bu modellerin Asya pazarları için yeniden üretiminin gündemde olduğunu ancak Avrupa homologasyonu sorunu çözülmeden Türkiye’ye ithalatlarının mümkün olmadığını kaydetti.