WhatsApp’ta Reklam Dönemi Başladı: Instagram Modeliyle Test Ediliyor
WhatsApp’ta reklam dönemi başladı. Durumlar ve Kanallar’da gösterilen reklamlar, Instagram modeline benzer şekilde test ediliyor.

WhatsApp, uygulama içi reklam gösterimini başlatmak için ilk adımı attı. 2.25.21.11 numaralı beta sürümü kullanan sınırlı sayıda kullanıcıyla yeni reklam özellikleri test edilmeye başlandı.
Yeni sistemde, kullanıcılar Durumlar arasında gezinirken “sponsorlu” etiketiyle belirtilen reklamlarla karşılaşacak. Instagram Hikayeler’e benzer şekilde hazırlanan reklamlar, yalnızca Güncellemeler sekmesinde gösterilecek.
“Öne Çıkan Kanallar” özelliği ile içerik üreticiler ve markalara daha fazla görünürlük sağlanıyor. Sponsorlu kanallar keşfet bölümünde belirgin şekilde yer alıyor.
WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adıyla yeni bir özellik daha sunmaya hazırlanıyor. Kullanıcılar, hangi reklamları gördüklerini, ne zaman gördüklerini ve hangi reklamverenin içerik sunduğunu görüntüleyebilecek. Rahatsız edici reklamverenler engellenebilecek, raporlar dışa aktarılabilecek.
Gizlilik koruması devam ediyor
WhatsApp, reklamların uçtan uca şifrelemeyi etkilemediğini, bireysel mesajlaşmalarda, grup sohbetlerinde ve aramalarda reklam gösterilmeyeceğini vurguluyor. Hedefleme ise yalnızca genel konum, uygulama dili, takip edilen kanallar ve reklam etkileşimlerine göre yapılıyor.
Test süreci devam edecek
Yeni reklam özellikleri şu an sadece sınırlı beta kullanıcılarıyla test ediliyor. Geri bildirimlere göre tüm kullanıcılara açılıp açılmayacağı netleşecek. WhatsApp, kullanıcı deneyimini öncelikli tutacağını açıkladı.