Reklam Kurulu, Elektrikli Otomobil Firmalarına Ceza Yağdırdı

Yayınlama: 23.06.2025 11:37:00 Güncelleme: 23.06.2025 18:37:19

Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, özellikle elektrikli otomobillere yönelik reklamlar başta olmak üzere toplam 103 dosyayı inceleyerek 92’sinde mevzuata aykırılık tespit etti. Kurul, bu firmalara toplamda 15,8 milyon TL idari para cezası ve reklam durdurma yaptırımı uyguladı.

Reklam Kurulu, Elektrikli Otomobil Firmalarına Ceza Yağdırdı

Reklam Kurulu, tüketiciyi kandıran elektrikli araç reklamlarına ceza yağdırdı. Kurul, elektrikli otomobillerde yanıltıcı reklamlara, 15,8 milyon lira idari para cezası kesti.

Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, Kurulun aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara karşı denetimlerini kararlılıkla sürdürdüğü bildirildi.

Kurulun, 12 Haziran'daki toplantısında elektrikli otomobiller başta olmak üzere 103 dosya değerlendirildiği belirtilen açıklamada, "Bunlardan 92'si, mevzuata aykırı bulundu. Reklam durdurma cezasıyla birlikte 15 milyon 846 bin 894 lira idari para cezası uygulanmasına ve 8 dosya hakkında da erişim engeli tedbiri alınmasına karar verildi" denildi.

elektrikli otomobil

"Yanıltıcı tanıtımlar tespit edildi"

Yapılan incelemede, elektrikli otomobil reklamlarında bazı üretici ve satıcıların, araçların menzil bilgilerini laboratuvar koşullarında elde edilen WLTP verileri ile sunduğu, bu bilgileri gerçek kullanım koşullarını yansıtmadan, yanıltıcı biçimde tanıttığı tespit edildi.

Tüketicilerin aldatılmasını önlemek amacıyla menzil bilgisinin hangi test standardına göre tespit edildiğinin reklamda açıkça belirtilmesi gerektiğinin altı çizilen açıklamada, ⁠gerçek kullanımda menzil değerinin değişebileceğinin net şekilde ifade edilmesinin önemine dikkat çekildi. ⁠Açıklamada, hava sıcaklığı, sürüş tarzı, klima ve ısıtıcı kullanımı gibi etkenlerin menzili doğrudan etkilediği bilgisinin tüketiciyle paylaşılması gerektiği aktarıldı.