Starbucks Çin'de Rekabete Yenik Düştü: Satış Hazırlığı Başladı
Starbucks, Çin’de düşen pazar payı ve artan rekabet nedeniyle operasyonlarının bir kısmını satmayı planlıyor. Şirket, alıcılardan iki hafta içinde teklif istedi.

Dünyaca ünlü kahve devi Starbucks, Çin’de düşen pazar payı ve artan rekabet nedeniyle küçülme kararı aldı. Şirket, operasyonlarının bir kısmını satmak üzere potansiyel alıcılardan teklif istedi.
Şirket, kısa listeye aldığı yatırımcı ve teknoloji devlerinden iki hafta içinde bağlayıcı olmayan teklif sunmalarını talep etti.
Masada milyar dolarlık satış
Kaynaklara göre alıcılar arasında Carlyle, EQT, Hillhouse Investment, Primavera Capital, Bain Capital, KKR & Co ve Tencent gibi özel sermaye fonları ile teknoloji şirketleri bulunuyor. Satışın 10 milyar dolara kadar değerlenebileceği öngörülüyor.
Starbucks’ın Çin’deki rekabet sorunu
Çin’de pazar payı 2019’da yüzde 34 iken 2024’te yüzde 14’e gerileyen Starbucks, özellikle Luckin Coffee gibi uygun fiyatlı yerel rakiplerle rekabet etmekte zorlanıyor. CEO Brian Niccol, şirketin Çin işinde kalmaya devam edeceğini ancak hisselerin bir kısmını satmayı planladığını açıkladı.
Haziran 2025 itibarıyla Çin’de 7 bin 828 mağazası bulunan Starbucks, global gelirlerinde artış sağlasa da Çin’de mağaza satışlarında yalnızca %2 büyüme elde etti.